6 tips til hvordan lykkes med treningen i sommer

trening Jun 28, 2020

Nå er det sommerferie. 
... Men hvordan skal du klare å opprettholde gode treningsrutiner i ferien?

Først og fremst så er det viktig for meg å si at det er lov å ta ett par uker ferie fra både jobb, hverdag og trening dersom det er det du vil. Ferie er unntaktstilstand og du kan fint slappe litt ekstra av på stranden og skeie litt ut med kostholdet uten at det gjør så mye på sikt. 

Når det er sagt så vil jeg også si at det er helt supert å få lagt inn litt trening når det er ferie. Ikke bare får du litt egentid, men å bevege litt på kroppen vil også gi deg mye mer energi! Og begge deler kan være ekstra etterlengtet i ferien der vi ofte er tett oppå hverandre. 

Kanskje er du også på ferie sammen med familie eller venner slik at du kan få barnevakt en liten time? Kanskje kan du få trent sammen med partneren din, eller få tatt deg litt sight seeing med en liten joggetur eller fjelltur et nytt sted?

Her har du mine 5 beste tips til hvordan du lykkes med treningen din i sommer. 

 

1. Planlegg dagen din, og samkjør med familien. 

Når passer det at du trener?

Kanskje du kan ta deg en rask joggetur mens resten av familien lager frokost? Eller skal du trene ute mens barna leker eller etter at barna er lagt?  

2. Legg listen ned for hva som regnes som en treningsøkt

Noen dager har vi god tid mens andre dager flyr dagen av gårde. Da er det godt å vite at treningsøkter på 10 minutter også regnes som en god treningsøkt. 

Ett par styrkeøvelser på stuegulvet, en rask joggetur på 10-15 minutter med noen ilagte spurter er gull på travle dager.

Dersom du vil ha en treningsøkt som trener hele kroppen og gir deg energi på bare 10 minutter, kan du laste ned en gratis treningsøkt ved å klikke HER

3. Skriv opp 4-10 treningsøkter du vil teste i sommer

... og ha idébanken lagret/ skrevet ned slik at du har de klar til når du vil trene. Kanskje har du en økt du har sett på instagram du vil teste, eller en treningsøkt fra et magasin som frister?

4. Ta barna med i treningen

Bruk barna som vekt og gjør noen styrkeøvelser sammen med de, kappløp med barna eller herjeleking. Dette er en vinner hos oss!

Bare det å være i aktivitet sammen med barna og ta del i barnas aktivitet er god hverdagsaktivitet som både gir oss energi, masse kvalitetstid og økt forbrenning. 

5. Ta familien med på tur

En super måte å bli kjent på nye steder er å gå fjellturer. Ta med barna og utforsk nye steder. Korte turer der barna går selv, eller lengre turer med f.eks bæresele/ bæremeis. 

6. Fokuser på at trening gjør deg godt

Legg vekk alle "jeg burde jo" tankene rundt trening. Fokuser heller på å ta gode valg som gjør deg godt. Tren fordi det gir deg go´følelse, egentid, kjærestetid og masse energi og overskudd. 

Do it for you!

Trening etter fødsel? 
Kom i gang med denne treningsøkten: Klikk HER for å laste den ned helt gratis. 

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.